domingo, 21 de abril de 2013

Teoria de la imatge, usos socials i implicacions culturals de la imatge


El que m'ha semblat molt interessant d'aquest tema, ha sigut la part de l'hipertext. Què és la relació d'una imatge amb una ja creada abans.

les seves característiques són:
-recreacions d'escenes històriques ja produïdes en una cultura per part d'algún autor.
-necessària experiència previa per comprendre les imatges.

un exemple molt clar és la pel·lícula Scary Movie. Ja que recrea moltes escenes de pel·lícules de por, conegudes,  hi no ho sabem si no tenim experiència previa, i aquestes pelis ja havien sigut creades per altres autors.

El intertext, ha passat al hipertext.

relacions entre els generes en la publicitat, també són interessants:

-relació paritaria explicita: relació home i dona d'igualtat entre generes
-relació paritaria implicita: no s'explicita la igualtat, ho dedueixes, intuïm que hi ha igualtat, no hi ha relacions de poder.
-relació dominant explicita: es manifesta la dominació en l'estructura interna del missatge, no es veu visualment, és el missatge.

Ex scarymovie:



En aquesta imatge veiem com els personatges ens recorden a altres personatges d'altres pel·lícules.

No hay comentarios:

Publicar un comentario